تولید محتوا به صورت تخصصی

تولید محتوا چیست؟ آموزش گام به گام تولید محتوای جذاب و حرفه ای ذهن

سپردن Content Creation به دیگران را نباید با خلاص‌شدن از شر فعالیت‌های بازاریابی محتوایی اشتباه گرفت. گردآوری یک تیم تولید محتوا خبره درون‌سازمانی برای فعالیت‌های محتوایی، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. برون‌سپاری به شرکت‌های حرفه‌ای، دسترسی به نویسندگان، طراحان و استراتژیست‌های حرفه‌ای را تسهیل می‌کند. محتوا‌سازان مجرب قادرند هر نوع کانتنت را دقیقاً‌ طبق سفارش کسب‌وکار و با کیفیت بی‌نظیر تولید کنند. یکی از مزایای برون سپاری تولید محتوا اینه که می‌تونید هزینه‌ها رو کاهش بدید.

با توجه به پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی بعد از اینکه شما سایتتان را راه اندازی کردید باید به فکر تولید محتوای هدفمند باشید. در این مقاله آموزش تولید محتوا قصد دارم مرحله به مرحله شما را با تولید محتوای با کیفیت آشنا کنم. ازآنجایی‌که تولید محتوای تخصصی نیازمند کیفیت بالا و انتشار به‌موقع است؛ شرکت‌های متخصص در این زمینه دارای روند منظمی هستند که برای تضمین کیفیت محتوا و رعایت نظم زمان‌بندی انتشار طراحی شده‌اند. این کیفیت و انتشار به‌موقع باعث ایجاد اعتماد بیشتر در مخاطبان و مشتریان می‌شود و سبب رشد و توسعه برند شما خواهد شد. تا اینجای کار، شما با کاربرد تولید محتوای تخصصی برای کاربران آشنا شدید؛ اما خوب است که بدانید کاربرد اصلی این نوع محتوا برای تولیدکننده آن است. زیرا با تولید و انتشار محتوای تخصصی می‌توانید خود را به‌عنوان یک فرد خبره و متخصص در آن حوزه نشان دهید.

تمام نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهم داد را کامل برای تولید محتوای سایتتان باید رعایت کنید. حالا که فهمیدید چرا و چگونه تولید محتوا کنید حالا می خواهم شما را با نحوه تولید محتوای با کیفیت آشنا کنیم. البته قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید باید برای محتوای که می‌خواهید تولید کنید ایده داشته باشید. اولین موضوع قبل از تولید محتوا انتخاب ایده برای محتوای است که می‌خواهید تولید کنید. زیرا روشی را به شما آموزش خواهیم داد که با استفاده از آن می توانید بینهایت محتوای تخصصی برای سایتتان تولید کنید. خیلی از دوستان از من این سوال را می پرسند که چگونه تولید محتوا کنیم ؟ قبل از اینکه شما را با این 10 قدم آشنا کنم می خواهم به شما راز اصلی تولید محتوای با کیفیت را آموزش بدهم.

ممکن است شما به صورت پراکنده محتوای مختلفی را برای رسانه‌هایی تولید کرده باشید. این محتوا می‌تواند یک مقاله، فایل صوتی، ویدئو یا حتی یک جمله قصار خوب باشد. با شرکت در دوره رایگان شاتل، با برنامه نویسی و هوش مصنوعی به صورت کامل آشنا میشی،۴ پروژه عملی انجام میدی و در انتهای دوره مدرکش رو هم دریافت میکنی! یک منتور هم در کنارته به همه سوالاتت جواب میده و راهنماییت میکنه تو این مسیر. ما در آیولرن با دوره‌های جامع برنامه نویسی و هوش مصنوعی ، شما را به بهترین ها در این عرصه تبدیل می‌کنیم. این نوع از انواع هوش مصنوعی قادر به درک احساسات، عقاید و انگیزه‌های انسان‌ها است.

وقتی می‌خواید از فریلنسرها برای تولید محتوا استفاده کنید، خیلی مهمه که قبل از شروع کار، در جریان استراتژی و اهداف شما قرار بگیرن. این کار به نویسنده کمک می‌کنه تا بتونه محتوا رو طوری بنویسه که با اهداف شما هم‌خوانی داشته باشه. محتوای صفحات فرود (Landing Pages) و صفحات اصلی سایت باید به قدری جذاب باشه که مخاطب رو به خرید یا ثبت‌نام تشویق کنه. خوشبختانه شما می‌‌تونید این کار رو به فریلنسرها یا آژانس‌های تولید محتوا بسپارید. مثلاً فریلنسرها معمولاً هزینه کمتری می‌گیرن و ارتباط مستقیم باهاشون راحت‌تره؛ اما ممکنه همیشه اون کیفیتی که می‌خواید یا تداوم در تحویل محتوا رو نداشته باشن. از طرف دیگه، آژانس‌ها به‌صورت تخصصی روی هر بخش از فرآیند تولید محتوا کار می‌کنن و خیال شما بابت کیفیت و زمان تحویل راحت‌تره؛ اما هزینه بیشتری هم دارن.

پس قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید حتماً سایت رقیبانتان را کامل بررسی کنید. دسته بعدی کتاب‌هایی هستند که به صورت تخصصی‌تری درباره تولید محتوا در دنیای بازاریابی دیجیتال صحبت کرده‌اند. یکی از مهارت‌های موردنیاز کارشناسان شبکه‌های اجتماعی، تسلط بر گرافیک و نرم‌افزارهای طراحی است. کپی‌رایترها همان نویسندگان وبسایت هستند اما یک فرق اساسی با نویسندگان معمولی دارند. در حالت عادی، کارشناسان تولیدمحتوا صرفا کار تولید را انجام می‌دهند اما گاهی کارشناسان تولید محتوا به بسیاری از تخصص‌های مربوط به تولید مانند ویرایش، سئو یا گرافیک هم مسلط هستند. توصیه می‌کنم قبل از انتشار محتوا حداقل دو بار آن را مورد بازبینی قرار دهید و هربار با دقت کلمات را از نظر بگذرانید.

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا دیگر نگرانی برای اشتباهات املایی، گرامری یا ساختار محتوا وجود ندارد. توجه داشته باشید که عنصر کلیدی یا کلید واژه‌ای که به دنبال آن هستید بسیار اهمیت دارد و باید به گونه‌ای واضح باشد تا هوش مصنوعی به راحتی محتوای شما را تولید کنید. در کنار این موارد، باید منابع معتبر و اطلاعات تکمیلی رو برای نویسنده‌هایی که برون سپاری تولید محتوا رو بهشون سپردید، فراهم کنید. چون هیچ‌کس به اندازه شما کسب‌وکار شما رو نمی‌شناسه، نویسنده‌ها نیاز دارن که به منابع معتبر داخلی یا خارجی برای نوشتن محتوای دقیق و جامع دسترسی داشته باشند. مثلاً وقتی محتوای نقد و بررسی می‌نویسید، می‌تونید با اضافه کردن دکمه‌هایی که کاربر رو به تعامل بیشتر تشویق کنه، تجربه بهتری برای اون‌ها بسازید.

البته در ادامه دلیل اصلی اینکه چرا باید به فکر تولید محتوا باشید را کامل به شما خواهیم گفت. پس از شما می خواهم که مبحث تولید محتوا را خیلی جدی بگیرید و هدف اصلیتان فقط و فقط تولید محتوای با کیفیت باشد. بنابراین، صاحبان کسب‌وکارها عموماً برای معرفی محصولات خود به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی، محتوای تخصصی تولید می‌کنند. این موارد معتبر برای هر نوع کسب‌وکار و محتوایی که قصد تولید آن را دارید، مهم و ضروری است. در دنیای امروز، هوش مصنوعی (AI) به یکی از پرکاربردترین و پرجاذبه‌ترین موضوعات در تکنولوژی تبدیل شده است.

برای جلوگیری از هدر رفتن منابع، قبل از شروع به جمع‌آوری داده‌ها، الگوی پروفایل پرسونا را تهیه کنید. سوالاتی که قبل از تولید محتوا باید به آن‌ها پاسخ دهید شامل فهرست زیر است. یکی از تکنیک های طلایی برای اینکه در نتایج اول گوگل دیده شوید این است که سعی کنید عنوان تان را جذاب کنید. برای اینکه عنوان جذاب استفاده کنید پیشنهاد می کنم از کلماتی مثل رایگان، ویدیو، آموزش، فیلم و… استفاده کنید. اما به نظر من بهترین روش برای انتخاب ایده استفاده از شبکه های اشتراک ویدیو و یا حتی در شبکه های اجتماعی و بررسی رقیبانتان است.

اگه تو بیان مباحث، ارائه به صورتی باشه که افراد با حداقل پیش‌زمینه اطلاعاتی متوجه اون‌ها بشن، خیلی عالی میشه. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از شرکت در این دوره، در کارگاه تدوین استراتژی سئو شرکت کنید. در همین صفحه، مسیر یادگیری برای قبل و بعد از شرکت در دوره تولید محتوا در اختیار شما قرار گرفته است. در کارگاه آموزش تولید محتوا آکادمی وبسیما، با شما به‌صورت تخصصی درباره این قواعد اصلی صحبت کرده‌ایم. متن و تصاویری که در این صفحه قرار داده‌ایم تنها گوشه چشمی از محتوای ارائه شده در دوره تولید محتوا هستند، این کارگاه در 112 اسلاید ارزشمند و طی 6 ساعت ارائه شده است. به شما اطمینان می‌دهیم که پس از شرکت در این دوره فرآیند تولید محتوا برای شما ساده، جذاب و نتیجه‌بخش خواهد بود.

نوشتن راهنمای خرید برای محصولات تخصصی هم یکی از شکل‌های تولید محتوا است که چنین ارزشی برای مخاطب ایجاد می‌کند. پس یکی از اولویت‌های همۀ ما برای تولید و نشر محتوا می‌تواند این باشد که دست به بازآفرینی و تکمیل محتوای قدیمی کنیم و آن را تا حد امکان برای مخاطب ارزشمندتر کنیم. با استفاده از این دو ابزار گوگل، می‌توانید به صورت مداوم برعملکرد کلمات کلیدی و سایت خود را نظارت کنید و استراتژی کلمات کلیدی خود را بر اساس داده‌ها و آمار بهبود بخشید. محتواهای جذاب و مؤثر می‌تواند باعث افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتریان شما شود. هوش مصنوعی ضعیف به سیستم‌هایی گفته می‌شود که تنها قادر به انجام وظایف خاص و محدود هستند و فراتر از آن نمی‌توانند عمل کنند.

برای اینکه محتوای تخصصی شما خواندنی‌تر شود، هرازگاهی محتوای غیرتخصصی تولید کنید. این کار باعث نزدیکی شما به مخاطبتان می‌شود و شانس دیدن محتوای تخصصی را افزایش می‌دهد. بازتولید محتوا به شما کمک می‌کند تا ضمن داشتن ایده‌های آماده، محتوای قدیمی را با دقت بیشتری بررسی کنید و تا حد امکان آن را تکمیل کنید تا هر چه بیشتر برای مخاطب سودمند و ارزشمند شود. مشکل بسیاری از افرادی که قادر نیستند به صورت مرتب دست به تولید و انتشار محتوا بزنند این است که ایده کم دارند. آن‌ها مدام از این گله می‌کنند که نمی‌توانند به صورت مداوم دست به تولید ایده‌های تازه بزنند. یکی از بهترین راهکارها برای این افراد این است که روی ایده‌های قدیمی خود کار کنند و آن‌ها را تا حد امکان تکمیل کنند.

همچنین ابزارها و پلتفرم‌های مختلفی را برای تولید محتوا با هوش مصنوعی معرفی کرده‌ایم. البته چالش‌هایی مثل کیفیت محتوا، ارتباط موثر با نویسندگان و هزینه‌ها هم وجود داره. با مدیریت درست این چالش‌ها، می‌تونید از برون سپاری به بهترین شکل استفاده کنید. پس اگر زمان کافی برای تولید محتوا ندارید یا می‌خواهید تمرکز بیشتری روی بخش‌های دیگه کسب‌وکارتون بذارید، به فکر این روش کارآمد باشید. خدمات مشاوره یکی از مواردی هست که می‌تونه به شما در مسیر تولید محتوا کمک کنه.

برای مثال ثبت‌نام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی رایگان یا خرید محصولات و خدمات ازجمله این اقدامات هستند. مهم‌ترین نکته در این نوع محتوا، داشتن فراخوان به اقدام (CTA) واضح در آن است. در صورت امکان به همراه یک دوست در این همایش‌ها شرکت کنید چراکه با این کار، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید و به لحاظ روانی، ارتباط بهتری با حاضران در همایش خواهید داشت. حتما این جمله معروف را شنیده‌اید که دو ذهن بهتر از یکی کار می‌کنند. این بدان معناست که اگر با یک همکار به همایش بروید می‌توانید کارها را تقسیم کنید و بعد از همایش و شرکت در کارگاه‌‌ها، یافته‌های خود را با یکدیگر مبادله کنید.

مجله فرادرس یکی از بهترین نمونه‌های تولید محتوای آموزشی برای مخاطبان و معرفی دوره‌های مرتبط «فرادرس» به آن‌ها است. مانند محتوای سرگرم‌کننده، قابلیت اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی هم در میزان موفقیت آن تأثیرگذار است. خوبی بزرگ محتوای آموزشی آن است که انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در قالب‌های مختلفی جا می‌گیرد. پست‌های وبلاگی، کتاب‌های الکترونیکی، ویدیوها و فیلم‌های آموزشی و اینفوگرافیک بهترین فرمت‌ها برای تولید محتوای متنی هستند. هر محتوایی که تولید می‌شود، صرف‌نظر از قالب و فرمت آن، هدف مشخصی را دنبال می‌کند و باید تأثیر مشخصی روی مخاطب هدف خود بگذارد.

اگر تولید محتوا را فقط به یک یا دو نوع محدود کنید، نمی‌توانید گروه‌های بزرگ مخاطبان را که علاقه‌‌مندی‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارند، هدف قرار دهید. با در نظر گرفتن بودجه و زمان لازم برای تولید هر محتوا، سعی کنید از قالب‌های مختلف استفاده کنید و میزان تعامل مخاطبان را با هریک از آن‌ها بسنجید. همچنین می‌توانید یک محتوا را در قالب‌های مختلف دوباره تولید کنید تا از این طریق مخاطبان آن را افزایش دهید. محتوای بصری مفاهیم پیچیده را ساده می‌کند و محتوای تعاملی داده‌های ارزشمندی برای شما جمع‌آوری می‌کنند. بعضی از مردم ترجیح می‌دهند اطلاعات را به‌صورت بصری دریافت کنند و بعضی دیگر تمایل دارند مقاله‌های طولانی موجود در وب‌سایت‌ها را بخوانند.

دوره‌های آموزشی تولید محتوا هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شوند. در ادامه، لیست برخی از دوره‌های حضوری و غیرحضوری معتبر آورده شده است. برخی از این دوره‌های آموزشی، در پایان دوره به شما مدرک معتبر نیز ارائه می‌کنند. تولیدکننده محتوا کسی است که مطالب متنی یا تصویری با جنبه سرگرمی یا آموزشی تولید می‌کند و آن را از طریق وب‌سایت یا سایر کانال‌ها به اشتراک می‌گذارد. اگر همه افراد در یک پروژه به یک نرم‌افزار ابری یا درایو مشترک دسترسی داشته باشند، می‌توانید پوشه‌هایی ساده ایجاد کنید که برچسب‌ها را به طور واضح نگه‌داری کند.

همچنین، هوش مصنوعی ممکن است نتواند عمق موضوعات پیچیده را درک کند یا جنبه‌های احساسی و انسانی را به‌خوبی منتقل کند. وقتی محتوا رو برون‌سپاری می‌کنید، هم وقت و انرژی خودتون آزاد می‌مونه، هم محتوای باکیفیتی به دست میارید که جذب مخاطب می‌کنه. مزایای این کار شامل بهره‌مندی از ایده‌های جدید، کار با نویسندگان متخصص که اصول سئو رو می‌دونن، و صرفه‌جویی در وقت و هزینه هست. برخی مواقع هم ممکنه نویسنده نیاز داشته باشه که از فرد متخصصی در تیم شما مشاوره بگیره. بنابراین، بهتره که یک نفر از تیم داخلی شما مسئول ارتباط با فریلنسرها بشه تا هر سوالی که پیش میاد رو پاسخ بده و اطلاعات تکمیلی رو در اختیار نویسنده قرار بده.

همچنین راهکارهای لازم برای استفاده بهتر از این ابزارها را نیز ارائه داده‌ایم. مثلاً تیم داخلی‌تون روی محتواهای شبکه‌های اجتماعی و مدیریت کمپین‌ها تمرکز می‌کنه، در حالی که بلاگ یا ویدیوهای حرفه‌ای رو به افراد متخصص واگذار می‌کنید. این تقسیم کار باعث می‌شه بدون افت کیفیت، سرعت تولید محتوای کسب‌وکارتون بالا بره. علاوه بر این، برون سپاری تولید محتوا باعث می‌شه تنوع بیشتری توی محتوای تولیدی داشته باشید. به بیان ساده، «محتوا» (Content) به هر اطلاعات قابل‌درکی گفته می‌شود که برای انتقال پیام، آموزش، سرگرمی، الهام‌بخشی یا تعامل با مخاطب تولید می‌شود.

Quillbot یک ابزار بازنویسی هوش مصنوعی برای برای پارافریز و بازنویسی محتوا است که به شما کمک می‌کند تا متن‌های خود را به طور اتوماتیک بازنویسی کنید و آن‌ها را به شکل‌های مختلف درآورید. این ابزار به‌ویژه برای بازنویسی مقالات و تولید محتوای منحصر به فرد کاربردی است. ابزارهای هوش مصنوعی به‌طور ویژه‌ای به بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو کمک می‌کنند. ابزارهایی مثل INK Editor و Writesonic به شما این امکان را می‌دهند که محتوای تولیدی شما نه تنها جذاب باشد، بلکه برای SEO نیز بهینه باشد. زمانی که تصمیم می‌گیرید تولید محتوا رو برون سپاری کنید، اولین قدم تعیین کلمات کلیدی مهم برای کسب‌وکار شماست.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری