ریمپ برای افزایش شتاب2024-07-08

مزایا و معایب ریمپ: بررسی کامل ریمپ خودرو درایوتک

پس از اعمال تغییرات و تست‌های نهایی، متخصصان باید مطمئن شوند که هیچ گونه مشکلی در عملکرد موتور، سیستم سوخت‌رسانی، و سیستم‌های خنک‌کننده وجود ندارد. هرگونه صدای غیرعادی، لرزش، یا ناهماهنگی باید به سرعت شناسایی و برطرف شود. همچنین، وضعیت آلایندگی خودرو نیز باید بررسی شود تا مطمئن شود که تغییرات انجام شده بر رعایت استانداردهای محیط‌زیستی تأثیر منفی نگذاشته‌اند. در ریمپ ECU، تنظیمات موتور به گونه‌ای تغییر می‌کند که از سوخت به‌طور بهینه استفاده شود. به عبارت دیگر، نسبت سوخت و هوا و زمان‌بندی جرقه به شکلی تنظیم می‌شود که موتور با کارایی بالاتر عمل کند و به همین دلیل، نیاز به مصرف سوخت اضافی کمتر می‌شود. این بهینه‌سازی باعث می‌شود که با هر باک بنزین، مسافت بیشتری طی کنید و هزینه‌های سوخت کاهش یابد.

حذف تاخیر دریچه گاز

با انجام ریمپ، این تنظیمات به گونه‌ای تغییر می‌یابند که عملکرد کلی خودرو بهینه‌سازی شود. برخی از افراد تنها به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های سوختی، اقدام به ریمپ خودرو می‌کنند. با تنظیم دقیق و بهینه‌سازی پاشش سوخت و همچنین کنترل بهتر نسبت هوا و سوخت، مصرف سوخت خودرو به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این بهینه‌سازی در مصرف سوخت به ویژه در سفرهای طولانی و ترافیک شهری می‌تواند بسیار موثر باشد و باعث صرفه‌جویی اقتصادی برای مالک خودرو شود. با ریمپ ایسیو به راحتی میتوان با کاهش دمای روشن شدن فن خودرو، دمای موتور را در حد نرمالی قرار داد.

اطلاعات استخراج شده به صورت فایل‌هایی ذخیره می‌شود که متخصصان از آن‌ها برای اعمال تغییرات استفاده می‌کنند. لازم به توضیح است که استفاده از تجهیزات تقلبی می تواند باعث ایجاد صدمات مختلف به ایسیو ماشین شود لذا به دلیل بالا بودن قیمت ایسیو، توصیه می شود حتما به مراکز معتبر با سابقه خوب مراجعه کنید. با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. در برخی از خودروها، کارخانه به صورت پیش‌فرض محدودیت سرعتی بر روی ایسیو اعمال کرده است که اجازه نمی‌دهد سرعت خودرو از حد مشخصی بیشتر شود. با ریمپ ایسیو، می‌توان این محدودیت‌ها را برداشته و محدوده سرعت را افزایش داد.

اگر نیاز به خرید ایسیو و نودهای مالتی پلکس داشتید از فروشگاه ایسیو ریمپ دیدن بفرمایید. آخرین نسل این سدان محبوب کره ای در سال 2023 رونمایی شد و اولین مدل های آن نیز وارد کشور ما شده اند، اما هنوز شرایط رسمی برای فروش آن اعلام نشده است. هیوندای النترا در مدل قبل از فیس لیفت دارای یک موتور 1.8 لیتری و در مدل نیو فیس دارای یک موتور 2 لیتری می باشد. حجیم تر شدن موتور النترا، یکی از مهمترین تغییراتی بود که این خودرو برای رقابت با خودروهای دیگر مانند کیا سراتو نیاز داشت. در ایسیو ریمپ، کلیه خدمات ریمپ ایسیو، تعمیر ایسیو، تنظیم کیلومتر، تعمیر بردهای مالتی پلکس و..

با این حال، تولیدکنندگان اغلب خودروها را با محدودیت‌هایی عرضه می‌کنند که متناسب با قوانین زیست‌محیطی، ایمنی، و دوام بیشتر خودرو در شرایط متنوع جغرافیایی و آب‌وهوایی است. این محدودیت‌ها ممکن است برای رانندگانی که به دنبال افزایش قدرت و عملکرد بهتر خودرو هستند، جذاب نباشند. ریمپ می تواند در برخی از مواقع اگر به صورت اصولی و صحیح انجام شود، باعث کاهش مصرف سوخت خودرو گردد. اما بزرگترین مزیت ریمپ خودرو بالارفتن قدرت موتور و اسفاده از حداکثر قدرت موتور ماشین می باشد. با تنظیمات دقیق‌تر موتور و بهینه‌سازی عملکرد آن، نه تنها قدرت و شتاب خودرو افزایش می‌یابد، بلکه مصرف سوخت نیز کاهش می‌یابد.

لذا می توان از طریق ریمپ دنا دمای کارکرد فن دور کند و دورتند را کاهش داده تا در نتیجه هیچ گاه دمای موتور به دماهای بحرانی نرسد و موتور و علی الخصوص واشر سرسیلندر در محدوده دمایی امین قرار گیرند. ریمپ خودرو که به آن تیونینگ ECU نیز گفته می‌شود، با اصلاح و ایجاد تغییرات نرم افزاری در کامپیوتر اتومبیل، عملکرد بخش‌های مختلف آن را ارتقا می‌دهد. ریمپ خودرو در واقع به منظور بهبود عملکرد و کارایی موتور انجام می‌شود و تغییراتی را در بخش نرم افزاری موتور ایجاد می‌کند تا میزان شتاب، قدرت و توان آن افزایش پیدا کند. در یک خودرو، پارامترهایی مانند زمان‌بندی جرقه، مقدار سوخت‌رسانی، فشار توربو، و محدودیت‌های سرعت توسط ECU کنترل می‌شوند. این پارامترها به‌طور استاندارد توسط سازندگان خودرو برای دستیابی به تعادلی بین عملکرد، مصرف سوخت و دوام موتور تنظیم شده‌اند.

علاوه بر این، روشن کردن سیستم تهویه مطبوع نیرو را از موتور می گیرد، بنابراین آن را خاموش کنید تا بتوانید شتاب خودرو را افزایش دهید. موضوع آخر اینکه برای بالا بردن شتاب خودرو در مورد ویژگی های گیربکس ماشین خود و هر ویژگی که ممکن است قدرت را افزایش دهد تحقیق کنید. اگر خودرو دارای دریچه گاز برقی باشد، مقدار باز شدن دریچه گاز را ایسیو مشخص می نماید. و بالطبع با فشرده شدن دریچه گاز با مکث دریچه گاز باز می گردد و میزان بازشدگی دریچه گاز به همان اندازه ای که پدال گاز فشرده شده، نمی باشد. مخصوصا در مواقعی که دور موتور کمتر از 3000 دور می باشد و خودرو کشش و شتاب لازم را ندارد. یکی دیگر از موادی که در ریمپ دنا با آن برخورد می کنیم، لرزش موتور در حالت سلو می باشد.

ریمپ ایسیوهایی که در خارج پشتیبانی نمی شوند

با استفاده از ریمپ ECU، تنظیمات دقیق موتور خودرو به‌طور کامل بهینه‌سازی می‌شود، به‌طوری‌که برنامه‌های مصرف سوخت به‌طور مؤثری کاهش هدررفت انرژی را اعمال می‌کنند. این بهینه‌سازی نه‌تنها باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود، بلکه به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های سوخت شما را در بلندمدت کاهش می‌دهد. به‌ویژه در شرایط پرترافیک شهری یا در سفرهای طولانی، این تغییرات به‌خوبی خود را نشان می‌دهند و باعث می‌شود خودرو با راندمان بالاتری عمل کرده و با هر باک بنزین مسافت بیشتری طی کند. این بهبود در عملکرد موتور به‌ویژه برای رانندگان شهری که روزانه در ترافیک هستند یا افرادی که سفرهای طولانی انجام می‌دهند، بسیار مفید است. کاهش مصرف سوخت به معنای کاهش دفعات سوخت‌گیری است که در نتیجه هزینه‌های کلی شما را کاهش می‌دهد.

ایسیوهای (کامپیوتر خودرو) به کار رفته در رانا

بنابراین، ریمپ ECU به رانندگان این امکان را می‌دهد که در کنار افزایش عملکرد خودرو، از نظر اقتصادی نیز بهره‌مند شوند و تجربه‌ای لذت‌بخش و مقرون به‌صرفه از رانندگی داشته باشند. این به این معناست که تنظیمات موتور خودرو شما به‌طور دقیق بر اساس نیازها و خواسته‌های خاص شما انجام می‌شود. با ریمپ مخصوص، خودروهایی مانند پراید، پژو، یا سمند می‌توانند به بهترین شکل عملکرد خود را بهبود بخشند، به طوری که قدرت و شتاب آن‌ها به سطحی برسد که شما همیشه آرزویش را داشتید. در پایان لازم به توضیح است که افزایش شتاب خودرو با ریمپ در صورتی که موتور ماشین سالم باشد هیچ ضرری ندارد. فقط دقت داشته باشید زمانی که ریمپ ECU را انجام می دهید باید دقت دو چندانی به برنامه تعمیر و نگهداری ماشین خود داشته باشید تا از خرابی های مختلف جلوگیری کنید. به نوعی که در دور موتورهای پایین، میزان باز شدن دریچه گاز با مقداری که راننده اقدام به فشردن پدال گاز می نماید، تطابق ندارد و خودرو داری کپ اولیه هنگام حرکت بوده که با راه اندازی کولر، اوضاع بدتر می گردد.

بطور کلی، خودرو تارا از نظر فنی و حالت رانندگی در بهترین حالت، 206 سدان تیپ 5 و 6 را به راننده القاء می کند که دارای مشکلاتی اعم از کپ، تاخیر پدال گاز و… می باشد که در ادامه نحوه رفع مشکلات فوق با ریمپ را بررسی می نماییم. همچنین اگر علاقه به اطلاعات بیشتری در خصوص مشکل فوق دارید، مقاله رفع تاخیر دریچه گاز برقی را مطالعه بفرمایید. سیستم تزریق منیفولد با کنترل الکترونیکی EFI در سال ۱۹۵۸ و توسط شرکت بندیکس معرفی شد. آمریکن موتورز اولین خودروسازی بود که از واحد الکتروژکتور در رامبلر ربل ۲۸۸ اسب بخاری استفاده کرد. کرایسلر نیز همان سال از سیستم موردبحث در خودروهای 300D، دوج D-500 و پلیموث فیوری سود برد.

بهبود شتاب و کشش و رفع محدودیت سرعت

در سهیل تیونینگ، با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته، توان و عملکرد خودروهای شما را به بالاترین سطح ممکن می‌رسانیم و تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌آوریم. خوشبختانه، اگر پس از ریمپ ایسیو از نتایج آن رضایت نداشتید، می‌توانید به راحتی و بدون هزینه زیادی تنظیمات ایسیو را به حالت اولیه بازگردانید. این قابلیت برای افرادی که تمایل دارند بدون نگرانی از عوارض جانبی ریمپ خودرو را امتحان کنند، بسیار مفید است. امکان بازگشت به تنظیمات کارخانه، یکی از مزایای ریمپ خودرو است که برای رانندگان اطمینان خاطر بیشتری ایجاد می‌کند. در خصوص افزایش شتاب علاوه بر اینکه جداول فوق با توجه به ساختار موتور بهینه می گردند. جداولی مانند گشتاور و سنسور اکسیژن نیز بایستی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و بازهم مطابق نوع موتور خودرو بهینه گردند.

فراموش نکنید داشتن سابقه و تجربه کاری در این حوزه موجب پیشرفت سریعتر متقاضیان می شود. اما اگر شخص بدون هیچ زمینه اولیه وارد این حوزه شود، به نتیجه قابل توجهی دست نخواهد یافت. در صورتی که نیاز به خرید ایسیو یا خرید نودهای مالتی پلکس دارید، فروشگاه ایسیو ریمپ را مشاهده بفرمایید. در موتورهای اتمسفریک در صورت سلامت موتور تا 5 اسب بخار می توان توان را افزایش داد. همانطور که دو خودرو با یک موتور مشترک و یک سال ساخت عین همدیگه راه نمی روند، طبیعتاً ریمپ هر خودرو هم نتایج متفاوتی دارد.

موتور خودرو جههت اینکه وظیفه خود را به درستی انجام دهد، نیاز به یک حرارت استاندارد می باشد. اگر کاهش دما بیش از حد اعمال گردد، مطمئنانا باعث کاهش عمر قطعات خودرو خواهد شد. قبلا ذکر شد یکی از مزایای ریمپ، کاهش دمای موتور با تنظیم  زمان روشن شدن فن خودرو می باشد. با ریمپ ایسیو میتوان خطای ناک را به راحتی از بین برد و باعث طول عمر قطعات حساس موتور گردید. در خودرو تارا از دریچه گاز برقی استفاده گردیده است که باعث کندی حرکت خودرو و گیربکس اتوماتیک می گردد که با ریمپ به سادگی حل می شود.

اما مشکل تاخیر پدال گاز را هم داریم که آن هم ناشی از وجود پدال گاز برقی در آن است. یک ایسیوی به تمام معنا چینی، علیرغم وجود دریچه گاز سیمی، اما باز هم خودرو دارای تاخیر دریچه گاز وحشتناکی می باشد. این ایسیو دارای حافظه ای به نام فلش که برنامه و دامپ ایسیو در آن ذخیره می گردد نمی باشد و دارای میکروپروسسور با حافظه نهان بوده که دامپ در داخل آن قرار می گیرد. در حال حاضر که در حال نگارش مقاله ریمپ رانا هستیم، جهت دسترسی به برنامه (دامپ ایسیو) و ایجاد تغییرات و ریمپ، نیاز است که ایسیو از روی خودرو باز گردد. این پروسه باعث ایجاد تاخیر در گاز خوردن خودرو می گردد بطور مثال زمانی که راننده 30 درصد پدال گاز را فشار داده، دریچه گاز 22 درصد باز می گردد. آیا می دانستید که با تعویض سیستم اگزوز می توانید سرعت وسیله نقلیه خود را افزایش دهید؟ ورودی اگزوز وسیله نقلیه شما برای عملکرد و سرعت ماشین شما بسیار مهم است.

اطلاعات تماس با “کلینیک تخصصی کریمی تیونینگ”

با این حال از طریق ریمپ‌میتوان بسیاری از این محدودیت‌ها را رفع کرد که به بهبود شتاب و کشش و حتی رفع محدودیت سرعت منجر می‌شود. چرا که به خصوص در مورد خودروهای توربو٬ شاهد پاشش سوخت بیش از حد در راستای خنک کاری محفظه احتراق هستیم که این مورد نیز پس از تغییرات نرم افزاری قابل اصطلاح است. ریمپ ECU نه تنها به بهبود عملکرد موتور کمک می‌کند، بلکه با کاهش فشار اضافی بر قطعات اصلی موتور مانند پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و شمع‌ها، عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد. زمانی که موتور خودرو به‌طور دقیق و بهینه تنظیم شود، عملکرد آن در دمای بهینه‌تری انجام می‌شود که به‌طور مستقیم از استهلاک سریع و آسیب به قطعات جلوگیری می‌کند. این به معنای کاهش نیاز به تعویض قطعات مصرفی و در نتیجه کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو است.

{

اصلاح دمای آب موتور و کارکرد فن خودرو

|}

فرایند ریمپ تاثیری برظاهر خودرو ندارد اما نمایندگیها از این موضوع برای فرار از خدمات پس از فروش استفاده می کنند ما به مالکین توصیه می کنیم تا به آن اشاره نکنند. در حقیقت هدرز جایگزین منیفولد تخلیه چدنی فابریک موتور شده که خروجی تمام سیلندرهاست و تفاوت اصلی هدرز با منیفولد فابریک ، تعداد خروجی‌هایش است که هدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر به فرد ارائه داده است. برای خرید این محصولات می‌توانید به صفحه خرید اکتان بوستر در سایت پیشران خودرو مراجعه کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در فرآیند ریمپ، یک متخصص با استفاده از تجهیزات مخصوص، نقشه‌های موجود در ECU را استخراج کرده و آن‌ها را تغییر می‌دهد. این تغییرات ممکن است شامل افزایش میزان سوخت‌رسانی در دورهای بالا، بهبود زمان‌بندی جرقه برای افزایش قدرت، یا افزایش فشار توربو باشد. پس از اعمال این تغییرات، نقشه‌های جدید به ECU بارگذاری می‌شوند و عملکرد موتور به شکل مطلوب‌تری تغییر می‌کند. این فرآیند می‌تواند به بهبود عملکرد، افزایش قدرت و بهینه‌سازی مصرف سوخت کمک کند. اما در عین حال باید با دقت و دانش انجام شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

{

افزایش شتاب-10 روش افزایش شتاب خودرو

|}

میتواند در دور موتور خاصی باعث افزایش وحشتناک یکی از سیلندرها گردد و در نتیجه شکست پیستون بوجود آید. همانند افزایش شتاب با ریمپ ایسیو می توان راندمان و گشتاور خودرو را با توجه به ساختار موتور و نوع ایسیو بین 10 الی 20 درصد افزایش داد. اما با رانندگی خودرو تارا، کاملا متوجه کمبود توان می شوید که علت این موضوع به دلیل وزن بیشتر تارا نسبت به 207 و پارس می باشد. که از طریق ریمپ می توان توان و گشتاور خودرو را بین 5 الی 10 درصد افزایش داد که در هنگام پرگاز بودن، خودرو در سربالایی و یا روشن بودن کولر با مشکل توان مواجه نگردد. 2.2) استیج یک (برای خودروهای لوازمی)؛ در این مرحله خودرو به لحاظ فنی دچار تغییراتی شده که در بالا به تعدادی از آنها اشاره شد؛ به همین دلیل ریمپ در این خودروها به کمک دستگاه وایدبند انجام می شود.

{

اطمینان از سلامت موتور و سیستم‌های دیگر

|}

در زمان مراجعه هر خودرو به ایسیو ریمپ، برنامه و دامپ ایسیو خودرو با مشخصات خودرو ذخیره میگردد. و هر زمان که صاحب خودرو تمایل داشته باشد، مجددا به حالت کارخانه بازگردانده می شود. در خودروهای انژکتوری، با بالا رفتن دمای موتور و با رسیدن به یک دمای مشخص شده، ایسیو فرمان کارکردن فن را صادر می کند. در اکثر موارد این دمای مشخص شده با توجه به نکاتی مانند تعمیر شدن موتور یا آب و هوای منطقه نیاز است که در دمای پایین تری تنظیم گردد. طراحی پلتفرم جدید برای هر سازنده خودرویی، امری بسیار دشوار و پر هزینه می باشد که دستیابی ایران خودرو به پلتفرم پژو 301 در نوع خود یک خوش اقبالی به حساب می آید. نکته مثبت موتور فوق، فراوانی قطعات یدکی و فنی و سهولت تعمیر آن برای مالک خودرو می باشد.

دامپ ایسیو فوق دارای جداول پر تعداد و متغیرهای فراوان می باشد و با توجه به اینکه، با وجود تعداد بالای جداول، امکان کنترل بیشتر و تغییرات گسترده تر وجود دارد اما تفکیک جداول فوق از یکدیگر، نیازمند تخصص کافی از سوی ریمپ کار می باشد. هر عاملی که موجب بروز رفتارهای نامطلوب در عملکرد خودرو گردد ایراد نرم افزاری می باشد. توجه داشته باشید تشخیص ایراد نرم افزاری از ایرادات برقی و مکانیکی کار راحتی نمی باشد. تاثیر شمع خودرو بر روی افزایش شتاب و سرعت خودرو اصلا قابل چشم پوشی نیست. با گذر زمان و استفاده از خودرو عملکرد شمع‌های خودرو کاهش یافته و بهتر است بصورت دوره‌ای شمع خودرو را تمیز یا تعویض کنید. یکی از مشکلات مهم خودروی H30 COROSS که از طریق ریمپ حل گشته و کاملا محسوس می گردد.

در شروع حرکت و دور موتور زیر 2000 قدرت ماشین کم می باشد و بخاطر سیستم CVVT عملا قدرت گیری این ماشین را از دور موتور 2500 به بعد حس میکنید. بطور کلی سیستم CVVT و سنسور میل سوپاپ در خودروی EF7 مکمل یکدیگر می باشند و هیچگاه نبایستی اقدام به حذف سنسور میل سوپاپ نمود زیرا قدرت و توان موتور به طرز چشمگیری کاهش می یابد. لذا در صورت سالم بودن سنسور میل سوپاپ و CVVT و سیم کشهای مربوطه از طریق نرم افزاری و ریمپ می توان اقدام به تغییر جداول و کالیبره نمودن سنسور میل سوپاپ نمود. نسبت استوکیومتری این دو ماده در داخل سر سیلندر باعث کارایی مطلوب خودرو خواهد شد. از جمله برخی مثال‌های ملموس در این زمینه می‌توان به زمانی اشاره کرد که پشت چراغ‌قرمز ایستاده‌اید و خودرو در حالت درجا کار می‌کند.

و به نوعی همکنون نیز 206 ایرانی نیز حاصل فعالیت های ایران خودرو در داخلی سازی خودرو رانا می باشد. برای رفع کپ اچ سی کراس پیشنهاد می کنیم به مرکز ریمپ ایسیو کاراک مراجعه کنید تا تکنسین ریمپ کاراک بهترین خدمات را به شما ارائه دهند . ریمپ (remap) تنطیماتی نرم افزاری است که به جای نرم افزار کامپیوتر خودرو ( ECU) قرار می گیرد.ریمپ،خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند. از جمله این جداول می توان به زمان بندی جرقه زنی، میزان پاشش سوخت توسط انژکتور، پارامترهای کنترلی سنسور اکسیژن و … اشاره کرد. لاستیک‌های با چسبندگی بالا می‌توانند نقشی مهم در بهبود شتاب خودرو ایفا کنند. این لاستیک‌ها معمولاً طراحی شده‌اند تا در تماس با سطح جاده چسبندگی بیشتری داشته باشند، که این ویژگی به راننده اجازه می‌دهد تا نیروی موتور را به‌طور موثر‌تری به سطح جاده منتقل کند و در نتیجه شتاب بهتری داشته باشد.

در ادامه مقاله ریمپ تارا به بررسی مشکلات خودروی فوق که با ریمپ برطرف می گردد، می پردازیم. همان طور که گفتیم، خودروها دارای تنظیماتی فابریکی در ایسیو هستند که تمام عملکردها، بر اساس این تنظیمات بنا می شود. همان طور که می دانید، این تنظیمات تحت محدودیت های جدی از سوی سازندگان قرار دارند تا با آن، ضعف ها و کمبودها پوشش داده شود. در بسیاری از مواقع نیز، عدم هماهنگی خودروها با شرایط موجود در کشور ما، باعث این محدودیت ها می گردد. در ایسیو ریمپ علاوه بر خدمات ریمپ ایسیو، خدماتی دیگری اعم از تعمیر ایسیو، تنظیم کیلومتر به مشتریان گرامی ارائه می گردد.

{

ریمپ رانا با ایسیو ایزی یو

|}

با ریمپ ایسیو، می‌توان این محدوده تعویض دنده را تغییر داد و اجازه داد دنده‌ها در دورهای بالاتری تعویض شوند. این تغییر باعث می‌شود که شتاب و کشش خودرو بهبود یابد و تجربه رانندگی بهتری برای رانندگان فراهم شود. به علت اینکه در ایسیو ریمپ، از دامپ و برنامه آماده جهت ریمپ استفاده نمی گردد. بعد از خواندن برنامه موجود در ایسیو خودرو مراجعه کننده، همان برنامه با توجه به نوع موتور و میزان کارکرد موتور، ریمپ گردیده و مجددا روی ایسیو برنامه ریزی و دانلود میگردد. ایسیو توسط سنسور ناک این ضربه را متوجه میشود و میزان پاشش و جرقه را کاهش میدهد که به موتور آسیبی وارد نرگردد و این کاهش باعث افت مشهود توان خودرو می گردد.

    {
  • 1.2) استیج شهری ؛ در این روش مالک حتی بدون باز کردن قطعه از خودرو می تواند با توجه به توانایی پیشرانه تا 10% شاهد افزایش شتاب و توان در خودروی خود باشد.
  • |}{
  • بعنوان مثال کارکرد دائئم فن و از بین رفتن عمر مفید باطری و موتور فن و افزایش مصرف سوخت.
  • |}
  • که دارای 105 اسب بخار قدرت در دور موتور و گشتاور 142 نیوتون متر در دور موتور 4000 می باشد.
  • جدای از هیجان ماجرا ، شتاب خودرو و این راهکارها، تاثیر مستقیمی بر کیفیت رانندگی ، عملکرد خودرو در شرایط مختلف رانندگی و میزان مصرف خودرو تاثیر گذار است.
  • در این روش با توجه به بالا رفتن توان پیشرانه؛ برای جلوگیری از هرزگردی چرخ ها ضرایب گیربکس اصلاح می شود بطوریکه بتوان با دور موتور پایینتر، شتاب بیشتری دریافت کرد.
  • {
  • برخی از رانندگان ممکن است پس از تست اولیه درخواست تغییرات اضافی داشته باشند، مثلاً افزایش بیشتر قدرت یا کاهش مصرف سوخت در دورهای خاص.
  • |}

استفاده از مکمل سوخت انژکتور شور خودرو می‌تواند تا حدود خوبی سوزن انژکتور شما را تمیز کند. اما اگر بعد از تست این مکمل ، بازخورد لازم را ندیدید (که امکانش کم است) باید انژکتور خودروی خود را باز کرده و به صورت دستی انژکتور را شست و شو دهید. کیت‌های مکش نامناسب یا نصب نادرست می‌توانند به موتور خودرو آسیب بزنند یا تاثیر کمی بر عملکرد آن داشته باشند. همچنین، برخی کیت‌های مکش ممکن است صدای بیشتری تولید کنند که برای برخی رانندگان خوشایند نباشد اما قطعا برای ماشین بازها خوشایند است. اگر شخصی که عملیات ریمپ را انجام می دهد، به اندازه کافی مهارت نداشته باشد، احتمال وارد شدن آسیب های جدی و مشکلاتی مانند پرش ایسیو وجود دارد، لذا حتما برای ریمپ کردن ایسیو به شخصی با مهارت کافی مراجعه کنید. این خودرو با موتور دوگانه‌سوز خود، در حالت گاز معمولاً توان کمتری ارائه می‌دهد.

کلیه خدمات ریمپ رانا با توجه به مدل ایسیو به مشتریان گرامی ارایه می گردد و در مرحله اول، اقدام به تجزیه و تحلیل سابقه تعمیراتی موتور خودرو کرده و سپس با توجه به مدل ایسیو ریمپ کامل با توجه به نظر مشتری صورت می پذیرد. کلیه مشکلات فوق در خودروی رانا، از طریق ریمپ ایسیو به صورت اصولی کاملا رفع می گردد. لذا با توجه به مطالب بالا ، جهت ریمپ نیازمند برنامه اورجینال ایسیو فوق که مختص رانا می باشد، خواهیم بود و کلیه موارد فوق در ایسیو ریمپ به مشتریان گرامی ارائه می گردد. خودروی رانا با رونمایی در اواسط سال 1381 در سال 1391 وارد بازار خودرو ایران گردید. این خودرو با پلتفرم 206 صندوق دار یا SD ساخته شد اما به نوعی با قیمت ارزانتر و با کیفیت نازلتر.

{

آموزش بالا بردن شتاب خودرو از راه تعویض قطعات:

|}

استفاده از گیربکس با ضرایب دنده اصلاح شده، (یا به اصطلاح دستچین) یکی دیگر از روش های مهم افزایش شتاب محسوب می گردد. در این روش با توجه به بالا رفتن توان پیشرانه؛ برای جلوگیری از هرزگردی چرخ ها ضرایب گیربکس اصلاح می شود بطوریکه بتوان با دور موتور پایینتر، شتاب بیشتری دریافت کرد. در خودروهای مسابقه ای معمولا اتاق به رول بار مجهز شده و صندلی ها برداشته می شوند و برای نهایت افزایش شتاب و توان اتاق سبک شده و حتی بنزین مصرفی خودرو نیز بنزین مسابقه ای (مشهور به Q16 و C16) می باشد. در نهایت پس از بهبود اوضاع اقتصادی و پس از پایان یافتن بحران های جهانی (جنگ جهانی و بحران نفتی و …) بود که در میانه دهه 70 میلادی، رفته رفته، سر و کله شرکت های کوچک تیونینگ در بازار پیدا شد. شرکت هایی که از نظر فنی و مهندسی توانمند بودند و محصولات تولید انبوه خودروسازان بزرگ را به خودروهای جذاب تر و کم تیراژ تبدیل می کردند و در ازای تغییرات مذکور نیز مبلغ قابل توجهی را از مشتری دریافت می کردند.

حتما برایتان جالب است بدانید که “ریمپ افزایش شتاب” یکی از پرطرفدارترین مواردی که مردم برای تقویت خودروهای خود تقاضا دارند. البته باید بگوییم که این روش، به معنای واقعی، باعث بهتر شدن کیفیت رانندگی می شود اما باید اصولی و توسط یک کارشناس خبره و حرفه ای انجام شود. در غیر این صورت باعث ایجاد خرابی و خسارت های جبران ناپذیری در خودرو می شود. آن‌ها ECU تمامی خودروهای خود را قبل از فروش تنظیم می‌کنند و بنابراین می‌دانند که کدام نوع تنظیمات بهتر خواهد بود. در اکثر موارد، خودروسازان به گونه‌ای ECU را برنامه‌ریزی می‌کنند که ترکیبی از راندمان مطلوب، قابلیت اطمینان و دوام بالای قطعات وجود داشته باشد. البته برنامه‌ریزی ECU خودروها برای برخی بازارها متفاوت از کشورهای دیگر خواهد بود که دلیل آن نیز قوانین متنوع کشورها برای آلایندگی، مصرف سوخت و… است؛ اما دقت کنید که خودروسازان تقریباً کف تنظیمات را برای خودروها اعمال می‌کنند.

Contact Us
در ارومیه کجاست؟
Email: acrotic.info@gmail.com
Phone: 09145622900
iran
, , iran

در مدلهای ماکس (قبل از سال 1393) به علت آبندی ضعیف، از شیشه جلو و در دیگر تولیدات ایران خودرو از قسمت بوستر ترمز، آب به داخل اتاق نفوذ کرده و بر روی نود سی سی ان نفوذ می نماید که باعث مشکلات اساسی در سیستم برق خودرو می گردد. همانطور که در متن بالای مقاله ریمپ رانا اشاره شد، به علت وجود تحریمها، عملا امکان استفاده از سیستم برق مالتی پلکس 206 بعد از سال 1391 وجود نداشت. هزینه فول ریمپ دنا بستگی به نوع ایسیو در حدود 900 است برای اطلاعات بیشتر بایستی با تعمیرگاه چیپ تیونینگ کاراک تماس بگیرید و یا به آدرس تعمیرگاه برای بررسی مراجعه فرمایید. بنزین معمولی تهران از کیفیت بهتری نسبت به بنزین شهرستانها بر خوردار است و همین موضوع می شود رانندگان در سایر شهرها شاهد افت توان و کشش باشند یا در برخی موتورها خطای میسفایر (احتراق ناقص) را شاهد باشیم. ثانیاً تامین کنندگان موظف هستند برنامه ایسیو را بر اساس استاندارد آلایندگی دیکته شده کالیبره کنند. در موضوع برنامه ریزی ECU به جداول پیش فرض و از پیش تعیین شده توسط شرکت سازنده برای عملکرد قسمت های محتلف موتور خودرو Map Table گفته میشود.

دانستن چگونگی بهبود شتاب ماشین می تواند به شما در جهت بالا بردن سرعت ماشین و عملکرد موتور کمک کند. ممکن است ماشین شما شتاب خوبی نداشته باشد و از آن خسته شده باشید که همین مسئله می تواند دلیلی باشد برای اینکه به فکر “افزایش شتاب خودرو” باشید. کمپانی های خودروسازی ماشین هایی را برای استفاده طولانی مدت تولید می کنند که به همین دلیل آنها ماشین ها را طوری می سازند که بسیار محافظه کار باشند. شتاب بسیاری از خودروها از پتانسیل واقعی خود دور هستند که به همین منظور برای افزایش شتاب ماشین می توانید با تعویض به موقع یکسری از قطعات و یا اضافه کردن عملکردهایی شتاب ماشین خود را به بالاترین حد برسانید. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو (What Are The Ways To Increase The Acceleration Of The Car) بپردازیم تا بدانید چه کارهایی را بایستی انجام دهید.

در خودروهای H30 CROSS با اینکه شمع ها، کوئل و سیستم سیم کشی تعویض شده و سالم است باز هم خطای احتراق ناقص را داریم که موجب روشن شدن چراغ چک و سه کارکردن خودرو می شود که به راحتی میتوان مشکل فوق را از طریق ریمپ بدون تعویض قطعه ای حل نمود. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، تغییرات در تنظیمات ECU را به عنوان دستکاری غیرمجاز تلقی کرده و در صورت بروز مشکلات فنی، از ارائه خدمات گارانتی خودداری می‌کنند. این موضوع به‌ویژه در خودروهای جدید که هنوز تحت پوشش گارانتی هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد. اگرچه برخی از مراکز ریمپ قول می‌دهند که فرآیند را به‌گونه‌ای انجام دهند که به گارانتی آسیب نرساند، اما این مسئله همواره یک ریسک محسوب می‌شود. اما یکی از بزرگ‌ترین معایب ریمپ این است که ممکن است ضمانت خودرو را باطل کند.

با توجه به توضیحات فوق می توان گفت که تیونینگ عملا بخشی از صنعت خودروسازی است که متاسفانه در ایران چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. دلیل این امر نیز عدم توجه شرکت های خودروسازی داخلی به نیازهای مشتریان به دلیل وجود بازار انحصاری و غیر رقابتی است. در ایسیو ریمپ کلیه خدمات تعمیرات برد مالتی پلکس اعم از سی سی ان مدل ماکس (مشکلات ناشی از آب خوردگی) بصورت کاملا تضمینی و تخصصی به مشتریان گرامی ارایه می گردد. در کاراکال تیونینگ در ریمپ استیج شهری پاارمترهای آلایندگی خودرو تغییری نمی کند. دلیل دوم که وجود دارد کالیبراسیون این ایسیوها با بنزین اکتان بالا (بنزین سوپر) است. این در حالیست که در خود کلان شهر تهران بنزین سوپر به راحتی در دسترس نیست چه برسد به شهرستانها!

در استیج2 بالاتر که مالک با تقویت خودرو انتظار توانهای بالاتر دارد؛بستگی به نگهداری و استفاده وی دارد. هر چقدر بدانید ریمپ چیست؛ بازهم باید نسبت به شناخت کامپیوترهای جدیدی که روی خودروها نصب می شوند آگاهی داشته باشید چرا که آنها مورد حمایت سازندگان پروگرامرهای خارجی نیستند. دلیل اول که آنها را مقصر نمی دانیم، استفاده از موتورهایی است که اساسا تنظیم یورو5 ندارند. در حقیقت موتورهای ما مانند موتور XU7 که از اساس متعلق به سال 1988 میلادی می باشد از لحاظ پایه دچار ضعف است. این ایراد بر سایر موتورهای ایرانخودرو و سایپا نظیر آریسان، زامیاد نیز وارد است.

با ریمپ ECU، قدرت موتور به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد و شتاب خودرو بهبود پیدا می‌کند، که این موضوع برای رانندگان ایرانی که به دنبال بهبود عملکرد خودرو هستند، بسیار مفید است. علاوه بر این، با تغییر تنظیمات موتور، مصرف سوخت بهینه‌تر شده و هزینه‌های سوخت در بلندمدت کاهش می‌یابد. این تغییرات باعث می‌شود که خودرو در شرایط مختلف عملکرد بهتری داشته باشد و برای سفرهای طولانی، مسیرهای شهری پرترافیک و حتی سبقت‌های سریع‌تر آماده‌تر باشد. ریمپ خودرو به فرآیند تغییر و بهینه‌سازی نرم‌افزارهای موجود در واحد کنترل الکترونیکی (ECU) خودرو اشاره دارد. ECU یا همان "مغز" خودرو، به عنوان یک واحد الکترونیکی وظیفه مدیریت عملکرد موتور و سایر بخش‌های مهم خودرو را بر عهده دارد. این واحد تنظیمات و پارامترهایی را که نحوه عملکرد موتور، مصرف سوخت، آلایندگی و حتی کارکرد جعبه دنده را تعیین می‌کند، تحت کنترل دارد.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی، ریمپ و تغییرات نرم‌افزاری در ECU را نوعی دستکاری در خودرو تلقی می‌کنند که موجب ابطال گارانتی می‌شود. ریمپ خودرو تصمیمی است که باید با دقت و با مشاوره از افراد متخصص گرفته شود. این فرآیند می‌تواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما معایب و ریسک‌های خود را نیز دارد. سهیل تیونینگ با بیش از ده سال تجربه تخصصی در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو، به عنوان یکی از نام‌آورترین و معتبرترین مجموعه‌های این حوزه در منطقه شناخته می‌شود. ما با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای از متخصصان و علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و لوکس، خدماتی در سطح استانداردهای جهانی ارائه می‌دهیم.

البته باید به نقاط ضعف آن همچون احتمال لغو گارانتی خودرو نیز اشاره کنیم. ریمپ ایسیو (ECU Remapping) به فرآیندی گفته می‌شود که تنظیمات اصلی و پیش‌فرض ایسیو یا همان کامپیوتر مرکزی خودرو تغییر می‌کند. ایسیو، وظیفه کنترل تمامی فرآیندهای موتور و میزان ترکیب هوا و سوخت را به عهده دارد. به عبارت دیگر، ایسیو همان واحدی است که عملکرد موتور را تنظیم و بهینه می‌کند. در ریمپ خودرو، برنامه‌ریزی سفارشی‌سازی شده‌ای روی ایسیو نصب می‌شود تا توان، شتاب، و مصرف سوخت خودرو بر اساس نیازهای راننده تنظیم گردد. با تغییرات نرم‌افزاری، می‌توان راندمان خودرو را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید؛ اما این تغییرات همیشه بدون عوارض نیستند و معایبی نیز به همراه دارند.

در این روش با اتصال پروگرامر به فیش OBD  (پورت دیاگ) اقدام به برنامه ریزی ایسیو می شود. در مورد زانتیا 2000 با ایسیو بوش MP5.2 می بایست حافظه فلش این ایسیو با مدل دیگری که قابل برنامه ریزی است تعویض گردد. برای مثال، لاستیک‌های طراحی شده برای عملکرد بالا در هوای گرم ممکن است در شرایط سرد و مرطوب مداوم کارآیی کمتری داشته باشند. توجه به این نکته ضروری است که خرید لاستیک مناسب باید با در نظر گرفتن دیگر فاکتورهای مهم مانند شرایط آب و هوایی و نوع استفاده انجام شود. هدرز با فراهم کردن یک لوله تخلیه برای هر سیلندر باعث خروج راحت‌تر و سریع‌تر خروجی موتور شده و باعث کاهش راندمان پیشرانه می‌شود.

برای مثال موتور TU5 JP+ که یکی از بهترین و پرطرفدارترین موتورهای موجود در خودروهای ایرانی است ، ۹۰ اسب بخار قدرت سرچرخ دارد که با نصب توربوشارژ تا ۱۲۰ الی ۱۵۰ اسب بخار را تحویل ما خواهد داد. که این افزایش توان خروجی قطعا قدرت و شتاب چندین برابری را به ما ارائه خواهد کرد. نصب توربو شارژ یکی از روش‌های پر هزینه و گران افزایش شتاب خودرو است که حداقل هزینه ۱۵ الی ۳۵ میلیون تومانی را در حداقل‌ترین حالت برایتان خواهد داشت.از این رو این روش بسیار کمتر از دیگر روش‌ها مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. ریمپ این امکان را فراهم می‌کند که خودرو به‌طور دقیق بر اساس نیازها و ترجیحات راننده تنظیم شود. رانندگان می‌توانند بسته به نیاز خود، نقشه‌های ECU را برای دستیابی به بهترین ترکیب از قدرت، شتاب، و مصرف سوخت تنظیم کنند.

مپ ایسیو (کامپیوتر) به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ریمپ ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، حذف ناک و . یک انژکتور کثیف خودرو می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی کاهش عملکرد موتور خودرو بگذارد. بنابراین شستشو و سرویس سوزن انژکتور یکی از مهم‌ترین مراحل افزایش شتاب و سرعت خودرو است. با ورود هوای بیشتر و خنک‌تر، موتور سریع‌تر و کارآمدتر عملیات احتراق را رقم میزند. این به معنای پاسخ سریع‌تر موتور به فشردن پدال گاز و در نهایت افزایش شتاب خودرو است. در این مقاله به موضوع شتاب و قدرت عملکرد خودرو خواهیم پرداخت و راهکاری عملی و تست شده‌ای که جواب پس داده‌اند را برایتان شرح خواهیم داد.

{خودرو|car} https://daroromiekojast.ir/
ریمپ کار بهترین